#HVG Könyvek







Hogyan néz ki majd a reklám a jövőben?
 

Hogyan néz ki majd a reklám a jövőben?

A dotkomforradalom kezdetekor kevesen tudhatták, hogy a net mennyire felforgatja majd a hirdetések világát. És a változásoknak még nincs vége - mutat rá Peter H. Diamandis jövőkutató és Steven Kotler tudományos író A jövő gyorsabban itt lesz, mint gondolnánk című könyvében. Részlet.


Feldmár: „Olyan korán meg kell mondani a gyereknek, hogy mi van, amilyen korán csak lehet”
 

Feldmár: „Olyan korán meg kell mondani a gyereknek, hogy mi van, amilyen korán csak lehet”

Feldmár András előadóként először 1992-ben tért vissza Magyarországra. A Kossuth Lajos Tudományegyetemen elhangzott előadás-sorozata egy csapásra ismertté tette a nevét. Közel három évtizeddel később szavai, gondolatai még mindig forradalminak hatnak. A tudatállapotok szivárványa újraszerkesztett kiadása Feldmár András 80. születésnapjára jelenik meg.


10 ütős Feldmár-idézet
 

10 ütős Feldmár-idézet

Feldmár András pszichoterapeuta, a HVG Extra Pszichológia magazin állandó szerzője október 28-án ünnepli 80. születésnapját. Ebből az alkalomból válogattuk össze néhány olyan gondolatát, amelyek az elmúlt 10 évben a lapban megjelentek.

HVG Extra Pszichológia HVG Extra Pszichológia






Álmok, amelyek valós betegségeket jeleztek
 

Álmok, amelyek valós betegségeket jeleztek

A neurológiai rendellenességek megdöbbentő módon képesek befolyásolni az álmokat. Ezzel minden gyakorló neurológusnak tisztában kell lennie, mégis csak ritkán kérdezzük meg betegeinket az álmaikról - mutat rá Oliver Sacks neurológus az Első szerelmek és utolsó történetek című könyvében.



Mennyire motivál a pénz?
 

Mennyire motivál a pénz?

A pénz nem az az egyszerű ösztönző erő, amelynek a többségünk feltételezi – mutatott rá Dan Ariely viselkedéskutató közgazdász. Amikor mások elismerik a munkára fordított erőfeszítésünket, hajlandók vagyunk még keményebben, jobban és akár kevesebb pénzért is dolgozni. Ha viszont nem érkezik pozitív visszajelzés, akkor motivációnk elpárolog.